­

Vanredni profesor

Predmeti na kojima je angažovana:
1. Osnove menadžmenta
2. Strategijski menadžment
3. Upravljanje prodajom
4. Marketing menadžment
5. Integrisane marketing komunikacije
6. Strategijski proces

Kabinet: 306 A

Vreme prijema: četvrtak, 17.00-18.00 i petak, 11.00 - 12.00

Telefon: 011 2635 823

E-mail: marija.lazarevic@bba.edu.rs

 

Biografija

Marija Lazarević-Moravčević je diplomirala 1999. godine na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu (smer Marketing). Na Ekonomskom fakultetu završila je poslediplomske studije (smer Menadžment) i 2005. godine odbranila magistarski rad na temu »Izvori i strategije za sticanje održive konkurentske prednosti preduzeća«. Doktorsku disertaciju pod nazivom »Faktori i pristupi u kreiranju konkurentskih strategija malih i srednjih preduzeća u Srbiji« odbranila je 2013. godine na Beogradskoj bankarskoj akademiji – Fakultetu za bankarstvo, osiguranje i finansije.

U periodu od 2004. do 2009. godine Marija Lazarević–Moravčević je bila zaposlena u Institutu ekonomskih nauka u Beogradu. Nastavnu aktivnost započinje angažovanjem 2005. godine, a zatim i zaposlenjem 2009. godine na Beogradskoj bankarskoj akademiji (uža naučna oblast Poslovna ekonomija i menadžment).

Udžbenici i monografije

  1. Kamenković, S., Lazarević-Moravčević, M. (2018). Ocena kvaliteta okruženja i njegov uticaj na poslovanje sektora MSPP u Srbiji. Beograd: Institut ekonomskih nauka. ISBN 978-86-89465-39-6, COBISS.SR-ID 264347148.

Naučni i stručni radovi

  1. Lazarević-Moravčević, M., Jovanović, O. (2018) Business environment in Serbia – opportunities for SMEs development, poglavlje u monografiji - Western Balkans Economies in EU Integration: past, present and future, CEMAFI, str.172-188.
  2. Lazarević – Moravčević, M., Erić, D., Kamenković, S. (2018) Uticaj poslovnog okruženja na performanse sektora MSPP u Srbiji, Poslovna ekonomija, Sremska Kamenica, br. 1, str. 33-53.
  3. Minović, J., Lazarević-Moravčević, Beraha, I. (2016) Strategic orientation of SMEs: empirical research, Menadžment, Fakultet organizacionih nauka, Beograd, br.81, str.15-36.
  4. Minović, J., Lazarević-Moravčević, M.Konkurentnost balkanskih zemalja: uticaj različitih faktora, poglavlje u monografiji – Pravci strukturnih promena u procesu pristupanja Evropskoj uniji, Institut ekonomskih nauka, Beograd, str. 242-259.
  5. Lazarević - Moravčević M., Pantić O., Filimonović D. (2015) SME sector as a growth factor of employment in Serbia, Međunarodna naučna konferencija – New economic policy reforms, Beogradska bankarska akademija, Institut ekonomskih nauka, Beograd, str. 466-475.
  6. Lazarević – Moravčević, M., Stevanović, S., Belopavlović, G. (2014) Specifics of Management in Small and Medium-Size Enterprises in Serbia, Economic Analysis, No.2014/3-4, Vol.47, Institut ekonomskih nauka, Beograd, str.104 – 117.
  7. Lazarević-Moravčević, M. (2014) Inovacioni potencijali MSP u Srbiji, zbornik radova – Deindustrijalizacija u Srbiji: mogućnosti revitalizacije industrijskog sektora, Institut ekonomskih nauka, Beogradska bankarska akdemija, Beograd, str. 657 – 669.
  8. Lazarević-Moravčević, M., Brnjas, Z., Belopavlović, G. (2013) Research & Development and Marketing – The Business Functions of Strategic Importance for SMEs in Creating Competitive Advantages, Metalurgia International, No 4, vol. 18, str. 250-255.
  9. Lazarević - Moravčević M., Stevenović S., Belopavlović G. (2013) Uloga i značaj malih i srednjih preduzeća u tržišno razvijenim i privredama u razvoju, zbornik radova: Touch the new wave, International May conference on strategic management, University of Belgrade, Technical Faculty in Bor, str. 677 – 688.
  10. Lazarević - Moravčević M., Belopavlović G. (2012) Training and Education of Human Resources in the Function of SMEs Competitive Advantages Growth, poglavlje u monografiji: New challenges in changing labour markets, Institut ekonomskih nauka, Beograd, str. 311-326
  11. Lazarević-Moravčević., Belopavlović G., Brnjas Z. (2012) Research & Development and Marketing – The Business Functions of Strategic Importance for SMEs in Creating Competitive Advantages, Metalurgia International, special issue No 4, vol. 18, Romanian Metallurgical Foundation, str. 250-255
  12. Belopavlović G., Lazarević-Moravčević M. (2011) Kvalitet finansijskog izveštavanja – ocena i mogući pravci razvoja, Časopis Računovodstvo, broj 11-12, Savez računovođa i revizora Srbije, str. 16-28
  13. Beraha I., Baranenko E., Lazarević-Moravčević M. (2010) Clusters of a Factor of Local Economic Development, the Case of Czech Republic, poglavlje u monografiji: Influence of Global Economic Crisis on CEE Region - Possible Way out, Kosice: Technical University of Kosice, Faculty of Economics, str. 95-105
  14. Stevanović S., Lazarević M.,Belopavlović G. (2009) »Evaluation of Banking Sector Position in Serbia«, poglavlje u monografiji »THE NEW ECONOMY Challenges, Opportunities and Choices«, Indo American Books (IA Books), Delhi, India, str.174-183
  15. Lazarević M., Beraha, I., Stevanović S. (2009) »Business environment for SME's development in Serbia«, zbornik radova: Business Opportunities in Serbia - The Case of Italian Business, Beogradska bankarska akademija, Institut ekonomskih nauka, Belgrade
  16. Lazarević M., Mladenović M. (2008) Competitiveness in Banking Sector of Serbia, poglavlje u monografiji:Challenges of economic sciences in the 21st Century, Institut ekonomskih nauka, Beograd, str. 609-616
  17. Stošić I, Lazarević M. (2008) Strategic Analysis as One of Preconditions of Agro Complex in Serbia, tematski zbornik radova: Stanje, mogućnosti i perspektive ruralnog razvoja na području velikih površinskih kopova, Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd

Istraživački projekti i naučne studije

  1. Development of the pre-feasibility study with general project for Regional integrated irrigation system in Srem area, Regional Development Agency Srem, 2014.
  2. Uključivanje privrede Srbije u Evropsku uniju- Planiranje i finansiranje regionalnog i i ruralnog razvoja i politika razvoja,MNTR, 2008-2009.
  3. Strategija razvoja preduzeća »ZIMPA« - Ub u okviru »GALEB GROUP, Institut ekonomskih nauka, 2007. godina
  4. Predlog nove organizacije poslovnog sistemaTelefonija, Institut ekonomskih nauka i Beogradska bankarska akademija, 2007.godina
  5. Modernizacija organizacije BOMEX Group-e, Institut ekonomskih nauka i Beogradska bankarska akademija, 2006. godina
­